چروک اطراف چشم

چروک اطراف چشم یا خطوط پنجه کلاغی،علل ایجاد و درمان های رایج آن

با گذشت زمان، پوست ما توانایی کشیدگی و حالت ارتجاعی و بازگشت به حالت اولیه خود را از دست می دهد. آسیب و زیان ناشی از نور خورشید،کم آبی،سیگار کشیدن و حتی برخی از داروهای تجویزی می تواند به کاهش حالت ارتجاعی پوست کمک کند.

حالت هایی که به صورت خود می دهیم،باعث می شوند که پوست در گوشه‌ های خارجی چشمان ما چروک شده و چیزی که به عنوان چین و چروک دینامیک شناخته می شود را شکل دهند.
با گذشت چند سال، این خطوط ریز برجسته ‌تر می شوند و در نهایت باعث ایجاد چین و چروک می شوند.
چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی) یا خطوط خنده،اغلب نشانه های خوبی از میزان مراقبت یک فرد از پوست خود در طول دهه ‌های قبل است.

راه های درمان چروک اطراف چشم

  • بوتاکس :

    تزریق بوتاکس، روشی ایمن و موثر برای جلوگیری از چین و چروک و بازگرداندن پوست صاف در اطراف چشم ‌ها است.

    یک دلیل که چرا بوتاکس یکی از موارد مورد علاقه اشخاص مشهور است،این است که نتایج به طور معمول و بسیار سریع قابل ‌رویت می شوند.
    کاهش قابل ‌توجه در چین و چروک،اغلب در عرض سه روز پس از درمان دیده می شود و نتایج کامل درمان نیز معمولا کمتر از دو هفته قابل‌ مشاهده هستند.بوتاکس یک درمان موثر برای از بین بردن خطوط خنده و چین و چروک می باشد.
    بوتاکس درمانی ساده،سریع و موثر است و به طور کلی منجر به بهبود عالی برای یک دوره چهار تا شش ماه می شود.نواحی که چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی) در آنجا بیشتر تشکیل می شوند،یک ناحیه بسیار امن و مطمئن برای درمان است.
    علاوه بر این، مقرون به صرفه است و تزریق نسبتا کمی از بوتاکس،منجر به نتایج مورد نظر می شود.

  • لیزر :

    درمان‌ لیزر برای چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی) که به عنوان لیزر سطحی یا لیزر لایه بردار نیز شناخته می شود،از یک دستگاه لیزر دستی کوچک برای جدا کردن لایه خارجی سلول ‌های پوست از ناحیه اطراف چشم ‌ها استفاده می کنند.